Ebben a videóban Győri Miklós tanár úr előadását nézhetitek
meg a HANDS projektről, ami egy olyan IKT-s eszköz kidolgozásán munkálkodik,
amely magasan funkcionáló autizmus spekrumzavaros gyerekek és fiatalok
oktatásában nyújt segítséget, ezen kívül pedig a mindennapi szituációkban való
könnyebb eligazodást is lehetővé teszi.
Az eszköz úgy néz ki, mint egy okostelefon, és a tanárok,
szülők különböző feladatokat, valamint a napi szituációkhoz segítséget nyújtó
képi, szöveges megsegítést tartalmaznak, s ezeket a tartalmakat a tanár vagy a
szülő saját számítógépükről frissíthetik, alakíthatják.
Ennek az eszköznek autizmus spektrumzavaros személyeknél
azért van létjogosultsága, mert új szituációk értelmezése számukra nehézséget
és bizonytalanságot okoz, így alapvető fontosságú a bejósolhatóság,
rendszeresség megléte, amelyet egy ilyen IKT eszköz biztosít. Ez az eszköz
tartalmazza az adott napirendet, segítő algoritmusokat, jutalmazási rendszert,
vizuális megsegítést. Az eszköznek célja az is, hogy nagyobb önállósághoz
segítse a gyerekeket, mert olyan helyzetekben, melyeket korábban nem tudtak
volna egyedül megoldani, az algoritmus követésével egyedül is meg tudják állni
a helyüket.
A videó végén láthattok egy konkrét példát arról, hogyan fut
le egy ilyen segítő algoritmus, érdemes megnézni, mert érdekes az elve.
Nagyon jó a poszt, Luca, említettük is órán ezt az eszközt. Nem a vesszőparipám ez, komolyan, de mégis egy észrevétel: autizmus spektrum zavart mutató. Nem zavaros. Tudod, az üzenet :)
VálaszTörlésTudom, tudom...
VálaszTörlés