2012. november 9., péntek

Digitális kor

A minap felkaptam a fejem mikor is meghallottam a tegnapi MM-azaz Megoldások Magazinja című műsor témakínálatát. A digitális technika oktatási alkalmazása volt az egyik téma ami felkeltette az érdeklődésemet, és ezért eldöntöttem, hogy mivel megnézni nem tudom a tv-ben, ezért biztosan, meg fogom keresni az interneten és visszanézem. Így is tettem tegnap este. A műsorban feltűnik dr. Ollé János az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar tanára. Olyan kérdésekre válaszol, mint például mikortól számolhatunk a digitális korral? Ez számomra egy érdekes felvetés, hogy mikortól beszélhetünk egyáltalán digitális korról? Ollé tanár úr válasza erre, hogy körülbelül már egy évtizede jelentek meg először digitális nemzedék elméletek, és pontosan akkor kezdődik mikor lehetőségünk nyílik arra, hogy digitális eszközöket használjunk a mindennapi életünk során. 
Ezt követően jött egy bemutató természet óra a Pannónia Általános Iskolából ahol az óra egy digitális tábla használatával zajlott le. Majd a tanulók és a tanár nyilatkoznak, hogy miért tartják jó dolognak és motiválónak az interaktív táblát. Felmerül egy olyan gondolat az egyik diáktól, hogy tetszik neki, hogy nem kell a választ kitalálnia, hanem csak ki kell választania a megadott lehetőségek közül. Itt felvetődik a kérdés, hogy valóban jó-e, hogy nem kell a gyereknek magától a választ kialakítania leírnia, hanem csak a megadottak közül kiválasztani a megfelelőt??
Okozhat-e nehézséget a gyerekek számára az interaktív tábla? Mivel senki sem úgy születik, hogy tud vele bánni ezért a gyerekeknek is meg kell tanulniuk, be kell gyakorolniuk a  használatát, tehát lehetnek kezdeti nehézségek. De mivel arra nagyon fogékonyak a gyerekek ami érdekli őket, ezért ezek a nehézségek hamar leküzdhetőek.
Számomra érdekes rész volt a műsorban, hogy hogyan is lehet értékelni egy egész osztályt az interaktív tábla segítségével? Vagyis számon kérjük az egész osztály tudását úgy, hogy közben interaktív táblát használunk és senki sem izgul közben (tisztára mint a Legyen Ön is milliomosban...!). Ezt a fajta értékelést még sosem láttam. Minden gyerek kap egy kis "távirányítót" amely segítségével szavazhat a kérdés megfelelő válaszára majd a kérdések utána megjelenik az összegző táblázat az interaktív táblán, hogy helyes vagy helytelen válaszok születtek-e. Tényleg érdekes. És akkor ez a módszer, mivel nem papír-teszt forma, vajon teljesen kiöli a szorongást a gyerekből??

A videó linkje itt található:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/11/08/17/MM__Megoldasok_Magazinja_2012_november_8_.aspx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése