2012. november 11., vasárnap

A brossúra projektfeladat összefogalalása

Egy post formájában most megragadom az alkalmat arra, hogy összegezzem a brossúránk elkészülésének folymatát, valamint mellékelem a kész terméket is.

1. A brossúra elkészítésének kezdetét egy általam végzett kis kutatómunka előzte meg, mikor a neten utána néztem a brossúra készítés mikéntjének és hogyanjának. Mindezek után sikeresen kiválasztottam a "mybrochuremaker" brossúra készítő oldalt, amit később vettem csak észre az elaerning felületen ajánlott homepageként felsorolva. Mindenesetre készítettem egy "Step by step" postot  arról, hogyan is fedeztem fel ezt a programot és hogyan készítettem egy próba brossúrát. A többiek ezt megnézték és egyetértettünk abban, hogy ezzel az internetes programmal készítjük el a feladatot. Célcsoportnak a többségi tanárokat jelöltük meg.

2. Ezután csoportban ültünk össze megbeszélni azt, hogy mi kerüljön bele és hogyan helyezzük el a szöveget az oldalakon. Az első ilyen csoportos meetingen csak hárman tudtunk részt venni, így egy nyers verziót készítettünk el. Ekkor több problémával is szembesültünk, mint például az ö/ő betűk hiánya a program által felkínált tipográfiákban, a szövegdobozok terjedelmének merev megszabottsága, ill. a technikai nehézségeken kívül szembe kellett néznünk azzal is, hogy nem is egyszerű ilyen röviden összegezni az UDL-t. Ezektől eltekintve sikerrel zártuk ezt a közös munkát és elégedettek voltunk az eredménnyel.

(Személyes megjegyzés: Gondolkodtam azon, hogy jobb lett volna, ha több hely áll rendelkezésünkre szöveg beírására a szóróanyagon, mert akkor még több információt tudtunk volna belesűríteni. Végül arra jutottam, hogy én sem olvasom ez azokat a brossúrákat, amiken nagyon hosszú és tömött sorokban áll az információ. Mivel a cél az érdeklődés felkeltése, és nem a maradéktalan tájékoztatás volt a cél, ezért lehet szerencsésebb is volt, hogy az internetes szerkesztőprogram lekorlátozta a lehetőségeinket.)

3. Luca, aki nem tudott résztvenni a csoportgyűlésen természetesen online kapta meg a brossúrát és átolvasás után néhány javaslattal állt elő. Ezeket meg is valósította a programban. Majd valami hiba folytán a program nem volt hajlandó elmenteni Luca változtatásait, így az eddigi munkánkat tartalmazó fájl hibaüzenetet küldött és nem fedte fel többé tartalmát. Luca újraregisztrált a honlapon, mivel eddig az én regisztrációm alatt szerkesztettük a brossúrát. Miután mindent újra megszerkesztett és kitöltött, bár a mentéssel most nem akadt gond az oldalak pdf formátumban való konvertálásával igen.

(Itt kell megjegyezzem, hogy a honlap regisztrációkor több opciót is felajánl, amiből én a "Free-for educational use" lehetőséget választottam. Luca csak a sima "Free user"-t választotta, ami valószínűleg felelős volt azért, hogy csak pénzért engedje az oldal menteni és nyomtatni is a pdf fájlt. Javaslom tehát, ha valaki regisztrál, akkor azt a beállítást válassza, amit én, mert akkor biztos sikerül eljutnia a pdf fájl kimentéséig.)

4. Mivel Lucának nem sikerült megszereznie munkája pdf gyümölcsét, így kénytelenek voltunk skype-os kapcsolat segítségével újra írni az egészet. Luca elküldte nekem doc formájában a szövegeket, én pedig a saját accountomban elkészítettem a brossúra harmadik, immár végleges verzióját.

A folyamat tehát nem volt problémamentes, de az eredmény egy esztétikus, informatív tájékoztató anyag lett. Reméljük, hogy valóban felkeltené a pedagógusok érdeklődését és kedvet kapnának az univerzális tervezés megismeréséhez.

 Íme a brossúránk:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése