2012. október 14., vasárnap

Interaktív tábla az osztálytermekben

A következő diasort a slideshare-en találtam, és az érdekesebb részeket tervezem ide pontokba szedni.
http://www.slideshare.net/mmo2009/interaktv-tbla-az-osztlyteremekben
Egy Debrecenben készült kutatás eredményeit mutatja be, és főleg az ott megkérdezett tanárok digitális táblahasználatra való szokásait és véleményeit, valamint az egyik iskola IKT-s eszközökkel való felszereltségét mutatja be. A diasor második felébe képek segítségével bemutat egy pár jó gyakorlatot arra, hogy milyen digitális táblás feladatokkal lehet adott tananyagokat jól feldolgozni.
  • Észak- Amerikában a 270000 iskolából 259000 rendelkezik digitális táblábal, ami 95-96%- ot jelent.
  • Magyarországon több, mint 6000 digitális táblát értékesítettek. (Kíváncsi vagyok mennyit használnak ezek közül...)
  • Tanári vélemények a digitális tábláról: 32% szerint mindig sok időt vesz igénybe a felkészülés az órára, 59% szerint eleinte sok időt vesz igénybe, de egyre kevesebbet, és megkönnyíti az órát, és 6% mondja azt, hogy nem sok idő, míg felkészül a digitális táblás órára.
  • Előnyei: motiváció felkeltése, szemléletesség, csoportmunkához, projektmunkához alkalmas, interaktív, több érzékszervi csatornát bevon, figyelmet fenntart, játékos, kreatív tartalmak
  • Negatív vélemények: leszoktat az otthoni tanulásról, időigényes, drága, nem késztet jegyzetelésre, elvont tartalmak képi megjelenítése rossz irányba terelheti a gondolkodást, nem több, mint "gyere ki és írd be" (mondjuk ő még biztos nem túl jártas a dologban...)

(Ki tudja, hogy hogyan lehet a blogbejegyzésnél a felsorolásokat több szintben rendezni? Úgy, hogy az adott felsoroláson belül is lehessen létrehozni mégjobban jobbra beugró pontokat. Kisség átláthatóbb lenne.... Köszi a segítséget!)

1 megjegyzés:

  1. oh, jó gyakorlatok vagy Jó gyakorlatok? ilyenkor mindig zavarba jövök, hogy csak melléknév-e vagy a Jó gyakorlatokról van-e szó. :]

    VálaszTörlés